Ingridos ir Arūno kelionės istorija

Tenerifėje viešėjome vasario mėn. paskutinę savaitę. Tai buvo pirmas kartas šioje Kanarų saloje, nors jau seniai puoselėjome mintį šaltą Lietuvos orą šiuo metu iškeisti į vasarišką šilumą. Kadangi mano (Ingridos) gimtadienis vasario mėn. pabaigoje, tad slapta galvojau, kad gerai būtų šį gimtadienį paminėti seniai norimoje aplankyti Tenerifėje, kur visus metus šilta ir saulėta. Mano kolega, prieš kelis metus viešėjęs šioje saloje ir, padedamas Kanarėlių komandos, praleidęs nuostabias atostogas draugų būryje, gavęs naujus, Kanarėlių rekomenduojamus poilsio pasiūlymus, paragino ir mane kreiptis į Kanarėles.  Netrukus šio puikaus kolektyvo narė Viktorija el. paštu pateikė pasiūlymą mūsų pageidaujamai datai, rezervavo apartamentus Puerto de Santiago miestelyje ir automobilį visam viešnagės laikui ... ir mes jau leidžiamės pietiniame salos oro uoste.

Planų buvo daug, norėjosi apvažiuoti visą salą, pamatyti kuo daugiau, patirti kuo smagesnių įspūdžių. Gimtadienio dieną kilome į Teidės viršukalnę (ačiū Viktorijai už būtent tos dienos rezervaciją kopimui), Mascos tarpekliu 3 valandas leidomės žemyn iki vandenyno (ačiū Povilui, kad sutiko ryte mus pavežėti iki pradinio žygio taško kalnuose), stebėjome orkų, delfinų, ruonių, papūgų pasirodymus Loro parke, kaitinomės saulėje ir maudėmės vis skirtinguose paplūdimiuose (ačiū Viktorijai už vertingus patarimus lankytinų vietų klausimais).

Viskas klostėsi puikiai iki įvykio sostinės Santa Kruz de Tenerifė prekybos centre – vagystės, nutikusios dėl mano atsipalaidavimo ir budrumo praradimo. Kadangi netekau dokumentų, todėl didžiausia problema buvo – kokiu būdu po kelių dienų turėčiau patekti į lėktuvą, skrendantį link namų. Ir čia į pagalbą atskubėjo visa šiai problemai spręsti operatyviai susitelkusi Kanarėlių komanda su mano heroje ir gelbėtoja Viktorija priešakyje. Ispanų, anglų, lietuvių kalbomis buvo bendrauta, skambinta, aiškintasi su darbuotojais įvairiose institucijose, ieškota geriausio grįžimo namo varianto ir ... mūsų visų (ypač mano – asmens be dokumentų ir mano vyro – žmonos be dokumentų sutuoktinio, kuriam grėsė vienišas skrydis namo...) dideliam džiaugsmui – buvo išmąstytas genialus sprendimas operatyviai atskraidinti Lietuvoje likusį pasą, kurį, laimingo atsitiktinumo dėka pačiu laiku  atgabeno Kanarėlių įkūrėjas Martynas.

Šiuo savo kelionės aprašymu noriu akcentuoti ne nuostabią Tenerifės gamtą,  ne orą, kuris džiugina visus metus tinkama temperatūra, ne vandenyną, kuris skalauja salos krantus ir džiugina savo didelėmis bangomis, bet noriu paminėti ir sutelkti dėmesį į žmones, į Kanarėlių komandą. Džiaugiamės ir didžiuojamės šiuo gražiu jaunimu ir iš visos širdies dėkojame už Jūsų visų tokią profesionalią, greitą ir nuoširdžią pagalbą, sprendžiant, mano manymu, tokią gana sudėtingą problemą dėl prarastų dokumentų. Jūsų dėka grįžome sėkmingai, sklandžiai praėjome visus patikros punktus aerouostuose.  Problema buvo, bet ją išsprendėte operatyviai ir geriausiu variantu, koks tik buvo galimas. Ačiū Jums visiems, ypač Viktorijai siunčiu kuo didžiausią padėką už jos geranoriškumą ir kantrybę. Dar ne vieną kartą grįšiu į šią salą ir būtinai kreipsiuosi į Kanarėles, nes ši nutikimas man atvėrė akis – padėjo pamatyti ir įvertinti gražų, šaunų, kultūringą, geranorišką ir profesionalų jaunimą. Kanarėlės – JĖGA.... J

Dėkui Jums ir sėkmės Jūsų veikloje.

Ingrida ir Arūnas

Virginijos ir Algirdo kelionės istorija

Tenerifę aplankėme spalio mėnesį ir praleidome čia dešimt dienų. Atostogos buvo šaunios. Namus pasiekėme per dvidešimt keturias valandas. Šilumos Lietuvoje radome nulį laispnių, o bute tik keturiolika laipsnių. Po Tenerifės klimato - tai košmaras. :)

Atostogų Tenerifėje metu mums parūpo nusigauti prie baseino esančio vandenyno pakrantėje. Žmona mane fotografavo, o aš tuo metu patyriau nuotykį - mane užliejo banga, pasekmė - visas pats kiaurai permirkęs ir miręs telefonas.

Sėkmės Jums ir IKI sekančio susitikimo!

Žygis virš Arona

Tenerifė yra fantastiška vieta žygiams. Per 1000 km paruoštų takų veda pro miškus, tarpeklius, ugnikalnius, kaimus ir dykumas (ir dar tūkstančiai kilometrų bekelės:)). Įspūdinga kraštovaizdžio kaita ir šiltas klimatas leidžia pažinti šią salą ir geriau suprasti jos istoriją.

Šiandien vaikščiojau Arona viršukalnėmis. Pasivaikščiojimas šiomis viršukalnėmis - tai puikus žygis Tenerifės pietuose, nes čia labai šilta, pasakiškos turistinių miestų panoramos ir teisingas žygio statumas (prakaitas liejosi laisvai).

Viršūnės panorama

Žygio trukmė apie 4-5 valandos, 12 km ir 860 m vertikalaus pakilimo. Žygio pradžioje įkopiau į Roque del Conde kalną (ikoniškas Tenerifės pietų monumentas) ir aplankęs dar keletą viršūnių grižau šalia Barranco del Rey (Karaliaus tarpeklio).

Vaizdas nuo Roque del Conde

Detalesnis žygio planas: https://connect.garmin.com/modern/activity/1408013175

Kviečiu išbandyti Kanarėlių siūlomus rinktinius žygius - http://www.kanareles.com/kanareliu-zygiai. Esant specialiam norui kaip reikiant paprakaituoti, galime suorganizuoti asmeninius žygius kaip tik tau!

Kaip pasirinkti nekilnojamojo turto objektą?

Investuojant į neklinojamąjį turtą svarbiausia yra rasti optimalų santykį tarp trumpalaikio atsiperkamumo (turto generuojamų nuomos pajamų) ir ateities turto vertės. Kartais matau puikius pirkinius, kurie turi didelį nuomos potencialą, tačiau jų ateities vertės kilimui nėra priežasčių. Būna ir priešingų variantų. Todėl svarbu yra apsibrėžti veiksnius, kurie leistų rinktis patrauklų turtą.

Vietos patrauklumas

Tenerifė yra unikali sala turinti kerinčius vandenyno vaizdus iš beveik kiekvieno kampo. Čia investuojant būtų klaida pirkti turtą, kuris nemato vandenyno. Visi svajoja pusryčiams valgyti šviežiausius vaisius ir mėgauti “miljono vertės” vaizdu. Teisingas vaizdas (vandenynas, vandenynas ir uolos, vandenynas ir kita sala ir t.t.) garantuos turto patrauklumą tiek nuomos rinkoje, tiek ir pardavime.

Taip pat nereikia pamiršti, kad aukščiau kalnuose įsikūręs turtas gali prarasti švelnaus pakrantės klimato teikiamus privalumus. Šiltos žiemos yra tai, kas atvilioja į Kanarų salas sušalusius Europiečius. Investuojant į turtą, atkreipkite dėmesį, kad tas turtas būtų teisingoje klimato zonoje. Žinoma, yra išimčių, kada būtent aukščiau įsikūręs turtas gali būti labai patrauklus, tačiau šiuo atveju koncentruokimės į dažnai pasitaikančias situacijas, o ne į išimtis.

Jei jūs nesate vėjo sportų megėjas, atkreipkite dėmesį į vietovės vėjuotumą. Tenerifėje yra vietų, kurios tobulai tinka vėjo sportininkams, tačiau jūs ten galite sušalti.

Vystymo potencialas

Kiekvienas objektas gali turėti tam tikrą vystymo potencialą. Ant žemės sklypo galime pastatyti namą, apartamentų terasoje galbūt galime įrengti papildomą gyvenamąją erdvę, o apleistą ir nemylimą butuką galime atnaujinti ir suremontuoti. Visada įvertininkite savo pasirinkto objekto vystymo potencialą, nes būtent tai lems turto vertės augimą.

Per pastaruosius metus mano klientai sėkmingai investavo į objektus, kurie jau po kosmetinio remonto išaugino vertę ir buvo pelningai parduoti.

Tinkamumas

Sakoma, kad turtas yra geras tiek, kiek jis tinkamas jo savininkui. Tai yra visiška tiesa. Įvertinus pirmuosius dvejus kriterijus, lieka atsakyti į šį klausimą. Nepriklausomai nuo to, ar yra perkami vieni apartamentai, ar didelis žemės sklypas vystymui - visada yra turto tinkamumo klausimas.

Šis faktorius yra vežančioji jėga ir leis jums mylėti jūsų pasirinktą projektą. Rinkitės iš to, kas jums patinka. Pirkite ten, kur jaučiatės gerai. Nuomokite ten, kur pats norėtumėte gyventi. Jei atsakysite “taip” šiam faktoriui, turėsite puikų turtą.

Kviečiu susipažinti su mūsų parduodamu turtu.

Kodėl Tenerifės turto rinka yra patraukli?

Nuo pat verslo Tenerifėje pradžios supratau, kad čia yra ypatinga vieta. Turime klimatą, turime saugumą ir turime rinkos potencialą.

Klimatas duotas dėl puikios salų lokacijos - šilta saulė, vėsus vandenynas, aukšta Teidė. Turime šiltas žiemas, ne per karštas vasaras ir labai dažnai giedrą dangų. Saugumas ateina kartu su Europos Sąjunga - mums pažįstama įstatyminė aplinka. Natūraliai kyla klausimas, kur slypi Tenerifės turto rinkos potencialas? Kodėl reikėtų rinktis turtą Tenerifėje, o ne kitame Europos pajūryje?

Visų pirma, Tenerifė yra nedidelė sala (vos 2034 km²) ir naujo turto vystymo/statymo galimybės yra ribotos. Tačiau į šį nedidelį žemės plotą yra nusitaikiusi visa Europos rinka. Žmonėms svarstant apie antrojo turto pirkimą natūraliai dingteli mintis, kad tas turtas turi būti gerame klimate (ypač žiemos mėnesiais). Norime pirkti saugiai ir suprantamoje aplinkoje, todėl renkamės Europos Sąjunga - vienintelė vieta turinti tikrai šiltas žiemas yra Kanarų Salos. Pasirinkimas yra aiškus.

Visų antra, tai yra pakankamai nauja rinka. Prieš 50 metų Tenerifės pietinė pakrantė atrodė beveik tuščia. Mes esame antroji turto rinkos "kolonizatorių" karta. Mes turime unikalų šansą formuoti Tenerifės veidą. Tai atveria puikias perspektvas rekonstruoti, gražinti ir gerinti, o kartu ir kelti vertę.

Trečia, kiekvienas salos kampas turi įspūdingus vaizdus į pakrantę. Vos šimtą tūkstančių eurų kainuojančių apartamentų terasoje atsiveria kvapą gniaužiantis panoraminis vaizdas į vandenyną, uolas, pakrantę. Tai yra unikalus kainos ir kokybės santykis. Tokių vietų vakarų rinkose yra mažuma.

Dabar yra laikas investuoti Tenerifėje.

Kanarėlių kelionė Kalifornijoje

Nuolatos gyvename Tenerifėje, kur turime geriausią klimatą visoje Europos Sąjungoje (o gal net ir pasaulyje). Renkantis atostogų kryptį norime ir toliau mėgautis geru oru. Kalifornija yra ta vieta, apie kurią visi svajoja - ten juk amerikietiškas rojus. Turėjome kada nors viską išbandyti savo kailiu. Taip ir padarėme - praleidome beveik vieną mėnesį keliaudami po Kalifornijos valstiją (tiesa, trumpam buvome nuklydę į Nevadą ir Arizoną).

Esu aplankęs Kaliforniją prieš 10 metų ir nuo tada, kai pradėjau gyventi Tenerifėje, visada jaučiau, kad šios dvi vietos yra panašios. Per šį mėnesį tuo įsitikinau.

Privatus Malibu paplūdimys

Gamta

Žinoma, kanariškosios pušys neprilygsta didiesiems mamutmedžiams, tačiau miško formavimasis ir jausmas yra labai panašus. Paplūdimiai Kalifornijoje yra balto/pilkšvo smėlio ir neįsivaizduojamai ilgi. Mėgaujantis vienu privačiu Malibu paplūdimiu pasijutau lyg būčiau Kanarėlių pamėgtame Los Patos paplūdimyje šiaurėje - tik smėlio spalva sugrąžino atgal į Kaliforniją. Viskas ten yra įspūdingo dydžio. Labai įspūdingo dydžio. Tačiau maži fragmentai vis grąžindavo mane į mylimą salą. Nuostabaus grožio Big Sur pakrantė priminė Tenerifės šiaurę, o dykynės aplink mirties slėnį - Teidės kraterį.

Klimatas

Kalifornijoje klimatas yra aštresnis (šaltesnės naktys, šaltesnis vandenynas, karštesnės vasaros), tačiau klimato įvairovė labai primena Tenerifę. Kalnuose yra sniego, o nuvykus į pakrantę galima degintis. Saulės kiekis, vandenyno gaiva, šiluma, net kvapas - kaip Tenerifėje.

San Francisco

Maistas

Daug šviežių vaisių ir daržovių. Daug kokybiško maisto. Didelis skirtumas yra tai, kad Kalifornijoje (kaip įprasta JAV) maisto gausi bet kuriuo paros metu, bet kurioje vietoje. Tenerifėje ima sekmadieniais prekybos centrai ir užsidaro :)

Žmonės

Saulės kiekis ir vandenynas daro žmones laimingais. Visai nesvarbu, ar gyveni Tenerifėje, ar Kalifornijoje - pakrantės gyvenimas yra laisvas, laimingas ir be didesnių rūpesčių. Prieš akis atsivėrus beribiam vandenynui ir maloniai šildant saulutei, galva stebuklingai išsivalo. Didelis skirtumas pasijaučia, kai iš Kalifornijos pakrantės nuvažiuoji į Los Angeles miestą, kur dingsta pakrantei įprastas atsipalaidavimas.

Kaina

Tai yra didysis skirtumas tarp Kanarų salų ir Kalifornijos. Viskas, išskyrus kurą, yra keletą kartų brangiau Kalifornijoje. Jei Tenerifės pakrantėje galima išsinuomoti puikius privačius apartamentus dviems už maždaug 60 eurų parai (bus baseinas, bus vaizdas į vandenyną), tai Kalifornijos pakrantėje už tokią kainą vargiai pavyks apsistoti pakelės motelyje.

Visiems pasiilgusiems pakrantės atsipalaidavimo siūlau nedelsiant aplankyti Tenerifę. Kanarėlės pasirūpins visais jūsų atostogų rūpesčiais :) susisiekite.

Kai termometras rodo 32 ir daugiau..

Nors Kanarų salos didžiuojasi stabiliai šiltu ir švelniu klimatu, tačiau kartais oras ima ir paaštrėja. Termometras gali rodyti net iki 40 laipsnių (asmeniškai esu užfiksavęs tokią temperatūrą greitkelyje), o vėjas būna toks karštas, jog atrodo, kad kas nors pučia į veidą su plaukų džiovintuvu. Karšto oro, migloto dangaus ir dulkių debesies fenomenas yra Calima.

Calimos metu į Kanarų salas yra atpučiamas smulkių dulkių ir karšto oro mišinys iš Saharos dykumos platybių. Dangus pasidengia gelsva spalva, o oras būna toks karštas, kad norisi visą dieną praleisti gaiviame vandenyne. Normali temperatūra gerokai peržengia 30 laipsnių ribą . Calima dažniausiai trunka nuo 1 iki 3 dienų ir gali kartotis kas keletą savaičių. Dažniausiai po stipresnės Calimos automobilis ir sodo baldai lieka padengti geltonų dulkių sluoksniu.

Vasaros metu labai karšta ir žiemos metu gerokai švelnesnė Calima gali tapti malonia staigmena arba nedideliu išbandymu čia atvykusiems poilsiautojams. Visada svarbu neperkaisti saulėje, nuolatos gerti skysčius ir leisti sau atsigaivinti vėsiame Atlanto vandenyne.

Šiandien pas mus Calima ir visiems čia esantiems linkiu mėgautis šiuo fantastišku reiškiniu.

Kada jūsų perkamą žuvį išvalė pardavėja?

Atostogos - laikas išbandyti naujus dalykus. Vienas jų yra maistas. Tenerifėje toks geras visko (!) pasirinkimas, kad kaskart atvykęs į maisto prekių parduotuvę pasimetu ir ilgai svarstau, ką pasirinkti.

Tiesą sakant, kai grįžtu į Lietuvą, dažnai pasijaučiau per daug išlepintas Tenerifės parduotuvių. Žuvies ir jūros gėrybių tiek daug, kad kol išbandai visą vieno prekybos centro asortimentą, pamiršti nuo ko pradėjai. Bet tai dar ne viskas - geriausia yra tai, kad perkant žuvį ji yra išvaloma ir paruošiame gaminimui (čia tai yra mažas stebuklas). Pirmą kartą, kai pamačiau pardavėją ruošiančią mano doradas, negalėjau tuo patikėti, o dabar beveik įsižeisčiau, jei ji to nepadarytų (prie gero per greit priprantama).

Taigi, kokią žuvį galima išbandyti čia? Pradėsiu nuo paprasčiausių masiškai užaugintų doradų ir vilkešerių (skani, balta jūrinė žuvis) - jų rasite visur. Taip pat galima rasti vietiniams vandenims būdingų cherne, abadejo, cabrilla, merluza, boca negra, salmonete, pompano. Tačiau tikroji egzotika prasideda priėjus prie prekystalio su krevetėmis, omarais, krabais ir geldelėmis - jų čia daug ir įvairiausių formų. Taip pat galima rasti jūrų velnią, moreną ir tuną (arba jo pusbrolį bonito, kuris pasakiškai tinka troškiniuose).

Visgi manau, kad daugiau nei pusės visų esamų žuvyčių ir jūros gėrybių nepaminėjau... tikrai taip, čia dar turime sardines, chicharo, kalmarus, aštuonkojus... na visokių skanėstų yra ir daugiau. Tačiau esmė tame, kad šioje saloje yra gausus pasirinkimas mums neįprastų gėrybių, o jų išbandymas yra lengvai prieinamas - nes juk viską parduotuvėje išvalo ir paruošia.

Privalote čia atvykę bent krevečių pasigaminti. Ateityje pasistengsiu jums pasiūlyti daugiau žuvies receptų, kad atostogos Tenerifėje būtų ne tik turiningos, bet ir su kulinariniais nuotykiais.

Žuvienė ant paplūdimio (foto + video)

Nieko nėra geriau už skanų maistą įspūdingo grožio vietose. Kaip tik panašiai mums ir nutiko - valgėme žuvienę ant paplūdimio Taganana miestelyje. Žuvienė buvo labai skani, o vaizdai pridavė tokio prieskonio, kokiai vargiai kur nors dar galima rasti.

Ačiū Šarūnui už tai, kad mus pamokė ir pavaišino - sriuba buvo tokia skani, jog kiekvienas jos lašelis buvo suvartotas. Žuvienei naudojome Boca Negra žuvytes (rausvos spalvos, išvaizda primena ešerį), jos suteikė labai intensyvų skonį. Šarūnas sakė, kad tikra žuvienė turi turėti lauro lapų, o ši salos pusė garsėja įspūdingais lauro medžių miškais - jau supratote, kad lauro mums nepritrūko.

Mane visada žavi paprastas ir labai skanus maistas, todėl dalinuosi Šarūno žuvienės receptu. Reikia keleto kaulėtų žuvyčių, bulvių, morkų, svogūno, keleto skiltelių česnako, lauro lapų, kuokštelio petražolių, druskos ir pipirų. Užverdame vandenį ir į jį sudedame stambiai pjaustytas bulves, morkas, nuluptą svogūną, keletą skiltelių česnako ir lauro lapus. Morkoms pradėjus minkštėti (po 15-25 minučių virimo) dedame stambiais gabalais pjaustytą žuvį ir verdame dar maždaug 10 minučių. Sureguliuojame skonį su druska, pipirais ir į sriubą įdedame pjaustytų šviežių petražolių. Baigta. Paprasta ir labai skanu.

Užtenka žodžių, geriau pažiūrėkite mūsų susuktą trumpą filmuką ir nuotraukų galeriją:

Piknikas!

Vakar vyko kanarėlių piknikas - oras buvo fantastiškas, vieta superinė, o kompanija... kompanija buvo geriausia, kokios tik galėjome tikėtis. Iš viso mūsų susirinko 23 maži ir dideli.

Pasirinkome patogią pikniko vietą šiaurinėje salos pusėje, prie La Montaneta miestelio esančiame Arenas Negras parke. Šalia parko yra paskutinis Tenerifėje išsiveržęs Chinyero ugnikalnis (1909 metais). Be pikniko vietos, kuri yra erdvi, turi daug puikiai prižiūrėtų stalų ir vaikų žaidimo aikštelę, čia galima apeiti ratą aplink Chinyero ir grožėtis išskirtiniu kraštovaizdžiu - juoda lavos žemė ir žalios vešlios kanariškos pušys.

Taigi, svarbiausias klausimas - ką mes valgėme? Kanarišką žuvytę Vieja (keptą aliejuje), spaniškos Iberico kiaulienos kepsnius, kanariškai virtas bulves, žaliąjį mojo padažą ir aštrų raudonąjį mojo. Piknikautojai labai sėkmingai priėmė abu mojo padažus (raudonasis dingo nuo stalo greitai), o kiauliena visus maloniai nustebino - minkšta, sultinga, iš vaizdo primenanti jautieną, bet skonis... aukščiausia klasė.

Kadangi raudonasis mojo padažas buvo labai sėkmingas, iš karto dalinuosi receptu. Jums reikės 150 g kieto brandinto sūrio (labiausiai tinka ožkų), 3 aitriųjų paprikų (gali būti šviežios arba džiovintos), skiltelių česnako, žliūgsnio alyvuogių aliejaus (reikia tiek, kad padažas būtų skystos konsistencijos), žiupsnelio kumino, šlakelio baltojo vyno acto ir druskos pagal skonį. Sūrį tarkuojame, visus kitus ingredientus triname, grūdame, darome viską, kad gautume vientisą masę. Sūrį su gautąja mase sumaišome, sureguliuojame skonį su druska ir actu. Baigta. Labai paprastas receptas, tačiau šis padažas puikiai tiks prie mėsos patiekalų, ypatingai tiems, kas mėgsta aštrumą.

Man asmeniškai po pikniko aplanko tik geros emocijos. Kitą kartą mėginsime savo klientams pasiūlyti vėl kokių tik šiai vietai būdingų maisto produktų.

Dar kartą didelis ačiū mūsų puikiems piknikautojams už gerą nuotaiką!

Kanarėlių Velykos

Sveikiname visus su Šv. Velykomis! Linkime daug šiltų akimirkų su artimaisiais, skaniausio maisto ir kad vis artėjantis pavasaris priartėtų greičiau :)

O mes savo ruožtu taip pat Velykas šventėme - nors ir neradome vietinėse parduotuvėse kiaušinių dažų, tačiau Urtė vis tiek sugebėjo juos su svogūnų lukštais pagražinti, aš priruošiau didelį padėklą sušių (kurie su vietiniu šviežiu tunu buvo tiesiog fantastiški). Labai džiaugėmės, kad kartu su mumis buvo atostogų atskridęs mano brolis Tautvydas, kuris sunkiai sugeba adaptuotis prie 26 laipsnių temperatūros, kai paliko Lietuvą pusnyse ir šaltyje.

Dar kartą labai sveikiname visus su Velykomis ir einame ruoštis rytojaus piknikui - turėsime daugiau nei 20 mažų ir didelių svečių - valgysime kanariškas žuvytes Vieja, kanariškas bulvytes, 2 skirtingus mojo padažus ir aluje troškintą mėsytę... bus skanu:)

Kanarėlių piknikas

Balandžio 1 dieną organizuojame Kanarėlių pikniką Tenerifėje. Ne, tai ne balandžio pirmosios pokštas :). Ridensime Velykinius margučius, bendrausime ir skaniai pietausime. Meniu turėsime žuvytės, mėsytės, bulvytės ir įžymiojo Kanariško padažo Mojo (praeito pikniko metu žalasis Mojo sulaukė daug aplodismentų, o šį kartą pamėginsiu pasiūlyti ir kitos spalvos padažiuko).

Pikniko kaina vaikams iki 13 metų - 5 eurai, visiems nuo 14 metų - 15 eurų, o mažieji iki 2 metų valgo nemokamai! ol kas sprendžiame, į kurią pikniko vietą vyksime, bet likus keletui dienų, visus dalyvausiančius detaliai apie vietą ir tikslų laiką informuosime.

Norėdami dalyvauti Kanarėlių piknike, rašykite elektroninį laišką į info@kanareles.com arba apie tai praneškite telefonu +34 626 423 998.

Savaitės pabaigoje plačiau parašysiu apie meniu. O dabar siūlau prisiminti mūsų pirmąjį pikniką - čia rasite nuotraukų albumą, o apačioje trumpą filmuką:

Ryanair turi širdį!!!

Visi keliaujantys ir gerų kainų ieškantys yra pažįstami su Ryanair avialinijomis (nors daugelis to net avialinijomis nevadina). Ši bendrovė leido Europiečiams skraidyti taip pigiai, kad nacionalinių autobusų linijų kainos kartais atrodo akiplėšiškos. Tačiau visi geri dalykai kainuoja, o Ryanair su malonumu žeidžia mūsų pinigines, kai pamirštame atlikti registraciją skrydžiui internetu, kai norime vežtis daugiau bagažo nei leidžiama, kai praalkstame skrydžio metu... na jūs tai žinote.

Tačiau aš nežinojau, kad Ryanair turi širdį. Nutiko klasikinė Ryanair problema - pirkome klientams lėktuvo bilietus ir pražioplinę sumaišėme vieno keliaujančio asmens pavardę. Logika paprasta - su sumaišyta pavarde esantis žmogus neegzistuoja. Netrukus skambinau į Ryanair telefono liniją, kur mokėdamas 50 centų už minutę po 8 minučių sulaukiau savo eilės, o atsakymas buvo greitas ir skausmingas - pavardę keičiam už 400 litų.

Supratęs, kad per telefoną mano skausmo niekas nesupras, nusprendžiau vykti tiesiai į oro uostą, ten demonstruoti savo suglumusį veidą ir prašyti atleidimo. Keista, tačiau buvau išklausytas, konsultantė mane nuramino ir patikino, kad viską išspręsime. Ir išsprendėme, o svarbiausia, tai man nieko nekainavo. Ryanair turi širdį, o man padėjusi konsultantė pasakė: "tikiuosi už tai man galvos bosas nenuims".

Parasparniu virš Tenerifės

Visą mėnesį atostogavęs, nuotoliniu būdu dirbęs (Gedimino pastaba) ir iš paukščio skrydžio Tenerifę akylai stebėjęs, Gediminas pasidalino savo nuotraukomis. Prisipažinsiu, kad labai noriu ir aš praskrieti padange, nes tie Gedimino užfiksuoti vaizdai yra mažų mažiausiai fantastiški. Išvykdamas Gediminas prižadėjo, kad greitu metu čia ir vėl sugrįš, o mes lauksime, nes tokių nuotraukų laukti verta :)

Gedimino nuotraukas galite rasti Kanarėlių Facebook puslapyje, arba tiesiogiai pagal šias nuorodas - Tenerifės šiaurė ir Tenerifės pietūs

Kanarėlės La Gomera saloje

Savaitgalį aplankėme La Gomera salą - buvo puiki diena, o oras fantastiškas. Tai yra antra mažiausia Kanarų salyno sala, kurioje gyvena beveik 22 tūkstančiai gyventojų. Nepaisant jos dydžio (salos skersmuo tik 22 km), aukščiausia viršūnė siekia net 1487 metrų, o centre esantis UNESCO saugomas nacionalinis parkas žavi išskirtine augmenija ir samanotais laurų medžiais. Likome sužavėti tik šiai salai būdinga gamta.

Į La Gomerą galima plaukti keltu tiesiai iš Tenerifės - tai trunka vos 1 valandą. Ten reikia praleisti bent vieną dieną ir apvažiuoti visą salą. Netrukus pasirodys mūsų kelionės nuotraukų albumas ir daugiau informacijos.

Tenerifės bangas užvaldė Lietuviai

Burlenčių klubo "Vėjas Galvoje" chebrytė lankėsi Tenerifėje ir kaip reikiant pasismagino čionykštėse bangose. Apmaudu, bet Kanarėlėms ir Vėjagalviams šį kartą susitikti nepavyko - sala nedidelė, tačiau kažkaip prasilenkėme. Nepaisant to, apžiūrinėjau visas nuotraukas apie jų nuotykius Tenerifės bangose - puikūs vaizdai ir fantastiškos bangos. Panašu, kad atostogos praėjo puikiai, o kitą kartą Vėjagalviams besilankant Tenerifėje pasistengsime susitikti :)

Tenerifė - ne vien pensininkų rojus

Jeigu tavo draugas grįžo iš atostogų Tenerifėje ir pareiškė, kad Tenerifė yra pensininkų rojus, pasiūlyk jam dar kartą gerai pagalvoti. Ypatingai reikėtų susimąstyti, jei draugo atostogos sukosi aplink patogų gultą prie baseino, viskas įskaičiuota barą ir bufetą (puikiųjų B trejetukas - baras, baseinas, bufetas). Kokia aplinka, tokie ir poilsiautojai. Ten kur šilta, malonu ir patogu - pensininkų rojus.

Tačiau koks iš tiesų yra tikrasis Tenerifės veidas? Kanarėlės, turizmu į šią salą užsiimantys Urtė ir Martynas, yra linkę tokį įvaizdį sugriauti. Tiesa tokia, kad kaip susiplanuosi taip ir turėsi - Tenerifė yra pajėgi patenkinti svajingo romantiko, nutrūktgalvio ekstremalo ir nepailstančio tyrinėtojo poreikius. Viskas, ko reikia, yra pakilti nuo gulto prie baseino ir leistis į nuotykių paiešką.

Šioje santykinai mažoje saloje tupi 3 718 metrų aukščio ugnikalnis Teidė. Nors sala yra beveik 32 kartus mažesnė už Lietuvą, tačiau turimų kalnų aukštis įspūdingas. Ir būtent dėl šių aukštikalnių formuojasi tik šiai salai būdingas klimatas - drėgna ir žalia šiaurinė pakrantė, sausi ir saulėti pietūs. Ir ne vien tik tai, bet viskas prasideda nuo fantastiško grožio paplūdimių, lauro medžių miškų rytinėje dalyje, per 500 metrų aukščio skardžių vakaruose, visą salą juosiančių kanariškų pušų miškų ir viską vainikuoja įspūdingas mėnulio kraštovaizdis esantis nuo 2000 metrų aukščio.

Įspūdingai įvairi sala gali pasiūlyti ir aukščiausio lygio bangas tinkančias banglentininkams, pastoviai pučiantį vėją jėgos aitvarų mėgėjams  puikius tarpeklius ir uolas kopinėtojams, trasas motosporto gerbėjams, galybę įvairaus sunkumo pasivaikščiojimo maršrutų, o visada matomas ugnikalnis Teidė kviečia apsilankyti krateryje. Kanarėlės taip ir padarė. Praeitą savaitgalį įveikėme 11 kilometrų žygį į Teidės viršūnę. Pakilome daugiau nei 1400 metrų ir teko kaip reikiant pakovoti su nuolat retėjančiu oru - bet pavyko. Esame aktyvų ir sveiką gyvenimo būdą propaguojantys  todėl ir žygio tikslas buvo atitinkamas - į Teidę už blaivybę. Tai yra pirmasis tokio tipo žygis, o kitais metais tikimės pratęsti šią tradiciją ir žygį kartoti.

Teidė yra aukščiausia Ispanijos viršukalnė. Vis dar aktyvus ugnikalnis paskutinį kartą buvo išsiveržęs 1909 metais ir dėl savo griaunančios galios Jungtinių Tautų paskelbtas dešimtmečio ugnikalniu. Aplink Teidę esantis nacionalinis parkas yra žinomas dėl lavos suformuoto keisto kraštovaizdžio. Beveik trys milijonai turistų kasmet aplanko šį į UNESCO pasaulio paveldą įtrauktą parką. Kiekvieną balandžio mėnesį čia raudonai pražysta net tris metrus aukščio siekiančios gėlės tajinaste rojo. Dažnas poilsiautojas Tenerifėje sako, kad Teidės parko aplankymas yra atostogų kulminacija, o su tuo turėtų sutikti ir filmų kūrėjai - čia buvo filmuoti Žvaigždžių Karai ir Titanų Susidūrimas (Star Wars, Clash Of The Titans).

Kiekvienas salos kampelis turi savo veidą ir savo istoriją. Saulės ir vandenyno mylėtojus žavi vietinių paplūdimių gausa - įvairios smėlio spalvos (nuo gelsvo iki juodo), gražios lūžtančios bangos ir nuolatos šviečianti saulė. Kas gali būti geriau? Geriau būna, kai paplūdimyje sutinki besisukiojančius banglentininkus ir stebėdamas kaip jie skrodžia galingai lūžtančias bangas nori prie jų prisijungti. Žinoma, nėra taip lengva - ta nelemta lenta ne vieną mėlynę užstato kol galiausiai ant jos tik atsistoji, tačiau bandyti, patirti ir atrasti yra atostogų Tenerifėje esmė. Ir įsivaizduok, kiek veiklos čia galima prisigalvoti pakilus nuo turistinio gulto prie baseino.

Gamta žavi ir priverčia sekundei sustingus ja grožėtis. Tačiau Tenerifėje taip pat virte verda vietinis gyvenimas su jam būdingu atsipalaidavimu. Vasario 12 ir 13 dienos saloje yra ne darbo dienos - vyksta didžiausias metų karnavalas. Daug persirengėlių, daug veiksmo ir daug fejervekų. Pas mus degina Morę, o Tenerifėje - Sardinę. Kanarėlėms ant gulto ne vieta - laikas į karnavalą!

Į Teidę už Blaivybę!

Dėl ko kopėme? Dėl blaivybės. Yra keletas svarbių dalykų apie blaivybę. Pirma, vargiai įmanoma įveikti Teidę, jei esi neblaivas, mažai blaivas, ar vakar buvai neblaivas. Antra, norime skleisti žinią apie blaivybę ir blaivų gyvenimą, norime, kad judėjimas už blaivybę jaunimo tarpe įgautų pagreitį. Už blaivybę žmonės bėga maratonus, daro mitingus ir eina eitynes - Kanarėlės pasirinko įveikti galiūnę Teidę. Ir mums tai pavyko!

Per beveik 11 kilometrų pakilti 1,4 kilometro aukščio. Taip atrodė mūsų iššūkis. Lyg ir nieko ypatingo, bet visas veiksmas vyko jau virš 3 kilometrų aukščio ribos - buvo sunku kvėpuoti ir pasisotinti deguonimi. Tačiau galiausiai, po 5 valandų nuoseklaus kopimo, mes pasiekėme aukščiausio Europos ugnikalnio viršūnę (3718 metrų).

Noriu labai padėkoti visiems prisijungusiems, nes kartu praleidome puikų laiką. Paragavome šiek tiek aštresnių emocijų, reikėjo pajungti valios galią ir visi kartu apsidžiaugėme įkopę į viršūnę. Koks puikus tai buvo žygis - neabejotinai jį kartosiu dar ne vieną kartą ir tikiu, kad kiekvieną kartą atrasiu vis kažką naujo.

Pristatau jums mūsų trumpą kelionės filmuką:

Virėm, kepėm, bendravom... (video)

Kaip jau buvo skelbta, ketvirtadienį, 2013-01-31  linksminomės pirmąjame Kanarėlių piknike. Nenorėdami rizikuoti dėl oro vietą piknikui pasirinkome  pietinėje salos pusėje. Bet, kad būtų įdomiau, aukštai kalnuose. Siaurais ir vingiuotais kalnų takeliais numatytu laiku į pikniko vietą sugužėjo arti keturiasdešimties iškylautojų.

Ką veikėm?

Mažieji dalyviai (vaikų mūsų būryje buvo 15) netruko susipažinti ir leidosi stebėti drakonų (driežų) bei užsiimti kitais labai svarbiais reikalais. "Didieji" bendravome, dalinomės atostogų įspūdžiais, Tenerifės patirtimis. Rekomendavome vieni kitiems ką verta aplankyti. Ir šiaip plepėjome, juokavome, šypsojomės ir gerai leidome laiką. Na ir kas be ko, žinoma valgėme. Valgėme daug ir skaniai, kaip įprasta tiek lietuvių, tiek kanariečių piknikuose.

Ką valgėme?

Martynas prisiminęs savo restorano virtuvės šefo patirtį sukosi apie didžiules gruzdintuves. Meniu buvo marokietiškai paruošta žuvis (sardinės, dorada, merlūza...), krevetės, kalmarai, baklažanai. Na ir, žinoma, gruzdintos bulvytės, nebūtume juk mes lietuviai. Pasigardinome maistą Martyno ruoštu kanarišku padažu - mojo. Padažas tapo "vakarėlio vinis" ir Martynas buvo priverstas pasižadėti artimiausiu metu paskelbti Kanarėlių tinklaraštyje jo receptą.

Į ką žvilgčiojome?

Mūsų būryje atsipalaidavusi sukosi  Ingrida Martinkėnaitė. Buvo smalsu iš arti pamatyti tikrą Lietuvos estrados žvaigždę. Kaip gerai, kad Tenerifėje nereikia priklausyti išrinktųjų luomui, kad galėtum pasidžiaugti įžymybių kompanija. Čia, saulėtoje Tenerifėje visi esame linksmi, įdegę, atsipalaidavę. Visi mes čia tampame liksmomis ir nerūpestingomis kanarėlėmis.

O kas toliau?

O toliau eisime kopinėti uolomis, žygiuosime į Teidę, lauksime Martyno mojo recepto, ruošimės didžiajam Tenerifės Karnavalui. Beja ar žinote, kad Tenerifės Karnavalas antrasis po Rio? Va, va ir mes ten eisime, tiesa (kol kas :)) ne kaip eisenos dalyviai. Bet akis paganyti ir patrepsėti sambos ritmu bus smagu.

Daug linksmų ir gražių nuotraukų iš Kanarėlių pikniko rasite Kanarėlių Facebook. O šiame video galite susipažinti su pirmojo, bet tikrai ne paskutinio, Kanarėlių pikniko akimirkomis.